Kisah Aku...sentiasa aku...

Kisah Aku...sentiasa aku...

Thursday, January 6, 2011

Macam mana nak cari keje 'Part Time'?

Aku buntu lah nak cari keje 'part time'. Walaupun aku berkerja di sektor gomen tetapi entah lah...masalah kewangan tu, tuhan sahaja yang tahu...mungkin pertamanya aku ni boros...kedua entahlah...ada orang kata kalau duit selalu tak cukup tuh maknanya dia kerja tak ikhlas...tapi tak ikhlas ke aku?...mungkin lah kot sebab kadang-kadang aku main-main jugak waktu bekerja...tapi ada orang lagi teruk...ponteng keje, datang keje 'punch card' jek lepas tuh hilang, bile bos bagi keje...dorang tangguh sampai bos mengamuk baru nak buat...tapi aku tengok rezeki dorang tu murah jek...sedang kan aku buat semua keje walaupun kadang-kadang jek ponteng tapi bile di pejabat aku buat keje cuma bile ada waktu terluang dan memang time tu takde keje, baru aku main-main...

Mungkin ini antara ujian tuhan jugak untuk aku....aku selalu luahkan perasaan aku kepada kakak kat opis ni, Kak Liza...dia pun rasa apa yang aku rasa...cuma dia slalu ingatkan aku...bukan masalah keje tidak ikhlas atau boros sahaja tapi paling besar kesilapan kita adalah hubungan kita dengan tuhan masih belum rapat dan tidak bersungguh-sungguh dalam menunaikan tanggujawab kepada-Nya...

Hmmm...yelah...betul jugak...hubungan dengan Allah s.w.t itu penting...aku sedar...kadang-kadang aku lalai dlam menjalankan tanggung-jawab kepada-Nya...mungkin itu yang menjadikan rezeki aku kurang diberkati...

Jadi sempena azam tahun baru ni, aku cuba untuk berubah dan harapan aku agar hijrah aku diterima...tapi ada masanya aku masih macam ni...

No comments:

Post a Comment